Tuesday, November 30, 2010

apekah itu?

Ceritanya begini..

Saya dgn ayah drive la pegi rumah mak menakan(teh) sebab nak amik pokok2 hutan untuk buat landscape. Biasala, tgh dok syok nk buat landscape. Tapi bukan la kat hutan pun, ekceli dulu hutan tp dh diratakan untuk bina rumah teh saya.
Before nak masuk ke bekas hutan tu, ayah pesan suruh baca ayat kursi sebab ye la, kita bukan tau apa yg ada kat sana. Dengan bismillah dan ayat kursi saya pun teruskan pperjalanan dan ambil pokok. Memang cantik la pokok2 tu, kalau kat nursery komfem berpuluh puluh ringgit.
Dgn hati yg gembira saya dan ayah balik rumah..bila ayah dh park kereta kat porch, saya pun terusyar tingkap kiri kereta. Tetiba ja ternampak sorang budak kecik bugil berlari lari mcm tgh dok kejar kereta ayah. Aik, Apekah itu?
Macam tuyul tp awat warna putih? Bukan tuyul warna hijau ka? So, mybe la ada benda ikut dr tempat saya ambil pokok td. Tp tak tau la..apekah itu betoi betoi makhluk halus or just halusinasi saya saja..
So..apekah itu?

2 comments:

  1. budak tu berkata "cik cik...seluar dalam saya tersangkut atas pokok tu lagi...cik! tunggu jap cik," hehehe..(sekadar skrip rekaan je)

    ReplyDelete
  2. Hahaha..ye jugak la ckin!
    Nti aku try cek kat pokok pokok tu :)

    ReplyDelete